Szkolny banner

Jesteś tutaj:

„Puzzle z przypadkami”, czyli nietypowa lekcja języka polskiego w klasie IVa

743
Uczniowie klasy IVa opanowali już nazwy przypadków oraz poprawnie odmieniają przez nie rzeczowniki.
O wiele trudniej radzą sobie z określaniem przypadka danego rzeczownika np. w zdaniu. Do ćwiczenia tej umiejętności wykorzystałam układanki. Na odwrotnych stronach puzzli napisałam zdania z podkreślonymi rzeczownikami. Na podkładce umieściłam przypadki i liczby. Zadaniem uczniów było dopasowanie elementu z podkreślonym zdaniu rzeczownikiem do odpowiedniego przypadka i liczby na podkładce. W miarę postępów prac ukazywał się obrazek. Ćwiczenie wywołało u uczniów wiele emocji. Dzieci pracowały w grupach i były bardzo zaangażowane w wykonanie zadania.
Dzięki tej metodzie lekcja była dynamiczna i zróżnicowana. Jak widać nauka może odbywać się z powodzeniem również poprzez zabawę.

Anna Anikiej