Podczas spotkania prowadząca zachęcała przybyłych uczniów do odpowiedzi na pytania:
• Czy można w sieci znaleźć prawdziwego przyjaciela?
• Jak przeciwdziałać i rozwiązywać problemy związane z przemocą w sieci?
• Jak wspierać uczniów w radzeniu sobie z trudnymi emocjami?
• Jak rozmawiać z uczniami o korzyściach i zagrożeniach wynikających z użytkowania Internetu?
Jak się okazało, ten temat dla uczestników spotkania był równie ważny i znaczący jak dla prowadzącej i uczestnicząc w prelekcji wnikliwie wyjaśnili prelegentowi powagę i znaczenie problemu prezentując przykłady poparte własnymi doświadczeniami.
Wiedzieli, że powinni posługiwać się danymi osobistymi wyłącznie w sytuacjach bezpiecznych dla siebie i reprezentowanych osób, być powściągliwi w używaniu takich danych w sytuacjach nowych i wirtualnych.
Po spotkaniu uczniowie mogli jeszcze obejrzeć film “Jak ocalić smoka?” reż. K. Launing.
Głównym bohaterem filmu jest Mortimer, chłopak, który większość czasu spędza w świecie wirtualnym, a o jego popularności i relacjach z rówieśnikami mają świadczyć kolejne polubienia materiałów, które zamieszcza w sieci. Drugą, równie ważną postacią jest Gina, uciekinierka z ośrodka dla cudzoziemców, która poszukując schronienia, w którym mogłaby spędzić święta, przez przypadek poznaje Mortimera. Wskutek niespodziewanych okoliczności tych dwoje połączy wspólna misja – pewien smok będzie potrzebował ich pomocy.
Historia ta jest dość prosta i przewidywalna, ale dzieci śledziły ją z zainteresowaniem. Niesie ona ze sobą dobre przesłanie, a optymistyczny wydźwięk sprawił, że wszyscy zakończyli seans z uśmiechem na twarzy.