Szkolny banner

Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Laboratoria przyszłości

Rozwijanie kreatywności.

Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno -komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. 

Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania.

 

Sprzęt zakupiony w ramach programu LP:

Drukarka 3 D wraz z akcesoriami

Lutownica/Stacja lutownicza 

Statyw z akcesoriami

Mikroskop z akcesoriami

Oświetlenie do realizacji nagrań

Mikrofon kierunkowy z akcesoriami

Gimbal

Aparat fotograficzny

Przewodowy pistolet do klejenia na gorąco z akcesoriami

Miernik uniwersalny

Stacja pogodowa z akcesoriami

Lupa

Greenscreen

Nagłośnienie

Klocki do konstrukcji z akcesoriami

Robot edukacyjny z akcesoriami

Mikroskop z akcesoriami

Skaner kompatybilny z mikroskopem

Wizualizer kompatybilny z mikroskopem

Teleskop z akcesoriami

Pracownia językowa Sensolab Multiplex

Zestaw edukacyjny Arduino

Maszyna elektrostatyczna

Tempery 6 kolorów

Elektroskop listwowy

Forbot- zestaw do uczenia kurs elektronik

Ława optyczna z wyposażeniem

Mistrz Steam

Elektromagnez

Laboratorium Smartbee Club


Wielkanocne Ortograficzne
Kodowanie


Ortografia trudna sprawa!
By ją dobrze opanować, trzeba się mocno nagimnastykować…Każdy czasem się
zastanawia ż czy rz w wyrazie wrzawa… W głowie trzeba mieć
ortograficzny ład i porządek, by wiedzieć, że w ortografii od danej reguły,
jest często wyjątek. Np. kto uje kreskuje, ten dostaje często dwóje.


 Każdy wie, jak ważna i jednocześnie bardzo trudna jest
nauka ortografii. Żeby ułatwić i umilić naszym trzecioklasistom  opanowanie trudności ortograficznych, w ramach
zabawy z wykorzystaniem sprzętu  z Laboratorium Przyszłości przygotowaliśmy dla nich wilkanocne zadania ortograficzne, które
pomogły wzbogacić i usystematyzować ortograficzną wiedzę.


Podczas przedświątecznych zajęć
nasi uczniowie z wykorzystaniem tabletów uczyli się  kodowania z inteligentnym pociągiem INTELINO. Pociąg wykorzystuje
najnowszą technologię w dziedzinie robotyki, dzięki czemu można sterować nim
zdalnie za pośrednictwem aplikacji. Uczniowie
zostali podzieleni na dwa zespoły, które odczytywały za pomocą aplikacji kody qr
pod którymi były ukryte zadania ortograficzne. Po rozszyfrowaniu wszystkich kodów
uczniowie odczytali hasło WIELKANOC. Uczniowie uczyli się programowania w zabawnej grze i wykorzystywali
nowoczesne technologie w praktyce a jednocześnie utrwalali zasady ortograficzne  i przypominali  tradycje wielkanocne. 
















13 marca 2023 uczniowie klasy 3a odwiedzili szkolną pracownię matematyczną  i wzięli udział w cyklu lekcji kodowania z inteligentnym pociągiem INTELINO. Pociąg wykorzystuje najnowszą technologię w dziedzinie robotyki, dzięki czemu można sterować nim zdalnie za pośrednictwem aplikacji. Uczniowie uczyli się programowania w zabawnej grze i wykorzystywali nowoczesne technologie w praktyce.


10 marca 2023  uczniowie  naszej szkoły realizowali zajęcia przy użyciu sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.  W tym dniu uczniowie klasy 3a  zostali wprowadzeni w świat biologii przez swoich starszych kolegów z klasy 6a Rozbudzanie dziecięcej dociekliwości i radości z poznawania otaczającej przyrody możliwe jest tylko przez połączenie zabawy z nauką.  Nasi uczniowie wspólnie wysłuchali opowieści o wiosennym spacerze podczas którego musieli rozwiązać zagadki dotyczące opisanych okazów przyrodniczych, które spotkała dziewczynka. Przy użyciu mikroskopów oglądali je w powiększeniu. Z jego pomocą  obserwowali fragmenty roślin  a następnie mogli je oglądać pod mikroskopami, które podłączone są do komputera. Praca na lekcji z wykorzystaniem mikroskopów zwiększa zainteresowanie przedmiotem, umożliwia zdobywanie umiejętności praktycznych,  pomaga w odkrywaniu i rozwijaniu  talentów oraz jest najlepszą inwestycją w przyszłość naszych uczniów. Urządzenia pozwały uczniom robić zdjęcia preparatom, oglądać je w jeszcze większym przybliżeniu. Zajęcia prowadzone z użyciem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości sprawiają uczniom wiele radości i z niecierpliwością czekają  na kolejne lekcje.